Alt hvad vi tvinger dig til at sige, kan blive brugt imod dig
Kunde skal fortælle banken hvor det er gået galt.
Han bruger en formular:
Du skal nu angive årsager til, at du gør indsigelse for alle transaktioner.
Der opstod en fejl, da jeg forsøgte at hæve penge
Hvilket beløb modtog du?
Ingen udbetaling
Det beskriver forløbet meget dårligt. Men bruges alligevel af banken som et argument for, at kunden ikke skal have medhold i sin klage
"I indsigelsesblanketterne har klageren angivet blandt andet følgende: "Der opstod en fejl, da jeg forsøgte at hæve penge". På spørgsmålet: ”Hvilket beløb modtog du?” svarede klageren ”Ingen udbetaling”. Forløbet er uklart, og der er flere forhold i klagerens påstande, der er direkte modstridende."
Det er lumpent.
Heldigvis er Ankenævnet vant til den slags institutionel fusk og bemærker:
"Ankenævnet finder anledning til at bemærke, at der vedrørende de af klageren udfyldte indsigelsesblanketter alene kan lægges afgørende vægt på den beskrivelse af hændelsesforløbet, som klageren har formuleret i feltet ”Beskriv hvad der skete”, da udfyldelsen af de øvrige felter er sket ved valg af fortrykte tekster."
Historien er meget mere kulørt end dropdown-menuerne kan rumme.
Banken: alt hvad vi tvinger dig til at sige, vil kunne bruges imod dig.
Log ind eller registrer dig for at lægge langtidsholdbare, konstruktive kommentarer.
Registrerede brugere får bedre editor og flere likes.
Tilføj kommentar