Ultrapersonligt it- og kulturstof for noble fritænkere
Facebook tager annoncemarkedet fra de gamle medier.
Facebook tager annoncemarkedet fra de gamle medier. Om The Guardian ufrivilligt afgav 0,1 eller 0,2 mia. annoncekroner i 2015 og om det er til Facebook eller adblockere, er ikke så vigtigt. Annoncer betaler ikke for kvalitetsmedier.
http://www.businessinsider.com/alan-rusbridger-blames-facebook-guardian-digital-revenue-2016-9
Former Guardian editor Alan Rusbridger believes that Facebook sucked up nearly £20 million (£27 million) of the newspaper's digital ad revenue last year.
Log ind eller registrer dig for at lægge langtidsholdbare, konstruktive kommentarer.
Registrerede brugere får bedre editor og flere likes.
Kommentarer
Folk læser gossip&garbage og Facebook videreformidler det ufiltreret: theguardian.com - A day with Facebook's trending topics: celebrity birthdays and Pokémon Go | Technology | The Guardian ⟲
Facebook "relaterede artikler"-algoritme er dog ret god og nyttig.
De gamle medier ynder at pege på "den skyldige" for at de mangler en bæredygtig forretningsmodel. Villigheden til at bytte kontanter for nyheder går mere og mere væk, med kirkegården som den værste konkurrent. Kvalitetsjournalistik giver pæne skåltaler men ikke ret meget mere omsætning end weird news.
Et hårdt slag for mange af de store aviser var da stabile indtægter fra populære annoncer for ting som jobs og boliger flyttede til deres egne internet sider.
Tilføj kommentar