Facebook tager annoncemarkedet fra de gamle medier.

Steven 🌞 Snedkers billede
Af Steven 🌞 Snedker den 8. september 2016 - 6:13 [2]

Facebook tager annoncemarkedet fra de gamle medier. Om The Guardian ufrivilligt afgav 0,1 eller 0,2 mia. annoncekroner i 2015 og om det er til Facebook eller adblockere, er ikke så vigtigt. Annoncer betaler ikke for kvalitetsmedier.

http://www.businessinsider.com/alan-rusbridger-blames-facebook-guardian-digital-revenue-2016-9

Kommentarer

Steven Snedkers billede

Folk læser gossip&garbage og Facebook videreformidler det ufiltreret: theguardian.com - A day with Facebook's trending topics: celebrity birthdays and Pokémon Go | Technology | The Guardian

Facebook "relaterede artikler"-algoritme er dog ret god og nyttig.

Johnnie Hougaard Nielsens billede

De gamle medier ynder at pege på "den skyldige" for at de mangler en bæredygtig forretningsmodel. Villigheden til at bytte kontanter for nyheder går mere og mere væk, med kirkegården som den værste konkurrent. Kvalitetsjournalistik giver pæne skåltaler men ikke ret meget mere omsætning end weird news.

Et hårdt slag for mange af de store aviser var da stabile indtægter fra populære annoncer for ting som jobs og boliger flyttede til deres egne internet sider.

Tilføj kommentar

Ja, dette er et dumt spørgsmål med et nemt svar, men det er der kun fordi spam-robotter er for dumme til at besvare den slags, mens mennesker ikke er.
👍

Log ind eller registrer dig for at lægge langtidsholdbare, konstruktive kommentarer.
Registrerede brugere får bedre editor og flere likes.