En eller anden svensker har lavet et smukt univers af byggeklodser.

Steven 🌞 Snedkers billede
Af Steven 🌞 Snedker den 13. december 2012 - 7:48 [8]

En eller anden svensker har lavet et smukt univers af byggeklodser.

http://www.youtube.com/watch?v=6e_itmjsoSI âŸČ

Kommentarer


          Bjarne Panduro Tveskov
        s billede

SpÊndende om Blockscape kan blive til noget stort, svÊrt at ramme balancen mellem muligheder og kompleksitet. Jeg er stadig lidt rystet over at Minecraft kommer til at omsÊtte for mere end 200 mio. dollars i Är (hvoraf det meste er profits gÊtter jeg pÄ).

Steven Snedkers billede

Det skulle angiveligt ikke vÊre sÄ svÊrt at tjene penge. Det svÊre skulle vÊre at lave et spil, der er sjovt: "I mean look at Minecraft, right? Notch wasn't thinking through his incredibly precise monetization strategy. [...] do the hardest stuff first, and make the game fun; making a game fun is so hard. It takes so much time. Figuring out how to make sense out of making some money out of it, that's not nearly as difficult."

http://www.gamasutra.com/view/feature/134839/the_valve_way_gabe_newell_and_.php?page=2 âŸČ

Det er i Ăžvrigt ret imponerende at Mojang ikke har givet sig Steam i vold, men har holdt sig 100% selvkĂžrende

http://www.pcgamer.com/2012/07/25/notch-on-why-minecraft-still-isnt-on-steam/ âŸČ


          Bjarne Panduro Tveskov
        s billede

Klart, pengene er "bare" et resultat af at Minecraft er sjovt, og dér er jeg ikke overbevist om at Blockscape er nÄet til (og kommer der mÄske heller aldrig)

Steven Snedkers billede

Det er interessant og underfuldt at folk med rette evner for programmering, spiltest og forretning vil kunne forvandle mange af disse spil til millionforretninger pÄ forskellige platforme

http://onemorelevel.com/top10/ âŸČ

Ideer er virkelig ikke det centrale, udfĂžrelse betyder 99% for successen.


          Bo Abrahamsen
        s billede

Men timing er ogsÄ vigtig, der er pt ca 1000 minecraft kloner pÄ vej (og i luften) jeg kender nogle (delvist #dkgame) som arbejder pÄ en Klon som har indbygget model for strÞm, som kunne tilfÞje noget ret godt i forhold til undervisning og sjovt legetÞj 

Steven Snedkers billede

Ja, timing er vigtig. Succes afhĂŠnger klart ogsĂ„ af hvornĂ„r man stĂ„r pĂ„ en bĂžlge. "Vi sĂ„, at Temple Runner var ved at fade ud igen, og sĂ„ vi snittet til at komme ind og fylde hullet efter dem" http://www.business.dk/digital/dansk-app-million-hitter âŸČ


          Bo Abrahamsen
        s billede

det spil blev ogsÄ bragt pÄ banen af Kiloo pÄ den rigtige mÄde! (tror nu mere de bare var heldige mht Temple Runner, da Temple Runner Brave kom ret hurtigt ud efter Subway surfters) 

TilfĂžj kommentar

Ja, dette er et dumt spÞrgsmÄl med et nemt svar, men det er der kun fordi spam-robotter er for dumme til at besvare den slags, mens mennesker ikke er.
👍

Log ind eller registrer dig for at lægge langtidsholdbare, konstruktive kommentarer.
Registrerede brugere får bedre editor og flere likes.