Ultrapersonligt it- og kulturstof for noble fritænkere
En eller anden svensker har lavet et smukt univers af byggeklodser.
En eller anden svensker har lavet et smukt univers af byggeklodser.
http://www.youtube.com/watch?v=6e_itmjsoSI ⟲
im not good at editing video's so feel free to edit my video
Log ind eller registrer dig for at lægge langtidsholdbare, konstruktive kommentarer.
Registrerede brugere får bedre editor og flere likes.
Kommentarer
Spillet hedder http://blockscape.com/ ⟲ , svenskeren hedder http://indiegamehq.com/the-indie-game-hq-talks-to-jens-blomquist-the-man-behind-blockscape/ ⟲ og genren kaldes nu https://www.google.dk/search?num=20&q=voxel%20sandbox%20game ⟲
Spændende om Blockscape kan blive til noget stort, svært at ramme balancen mellem muligheder og kompleksitet. Jeg er stadig lidt rystet over at Minecraft kommer til at omsætte for mere end 200 mio. dollars i år (hvoraf det meste er profits gætter jeg på).
Det skulle angiveligt ikke være så svært at tjene penge. Det svære skulle være at lave et spil, der er sjovt: "I mean look at Minecraft, right? Notch wasn't thinking through his incredibly precise monetization strategy. [...] do the hardest stuff first, and make the game fun; making a game fun is so hard. It takes so much time. Figuring out how to make sense out of making some money out of it, that's not nearly as difficult."
http://www.gamasutra.com/view/feature/134839/the_valve_way_gabe_newell_and_.php?page=2 ⟲
Det er i øvrigt ret imponerende at Mojang ikke har givet sig Steam i vold, men har holdt sig 100% selvkørende
http://www.pcgamer.com/2012/07/25/notch-on-why-minecraft-still-isnt-on-steam/ ⟲
Klart, pengene er "bare" et resultat af at Minecraft er sjovt, og dér er jeg ikke overbevist om at Blockscape er nået til (og kommer der måske heller aldrig)
Det er interessant og underfuldt at folk med rette evner for programmering, spiltest og forretning vil kunne forvandle mange af disse spil til millionforretninger på forskellige platforme
http://onemorelevel.com/top10/ ⟲
Ideer er virkelig ikke det centrale, udførelse betyder 99% for successen.
Men timing er også vigtig, der er pt ca 1000 minecraft kloner på vej (og i luften) jeg kender nogle (delvist #dkgame) som arbejder på en Klon som har indbygget model for strøm, som kunne tilføje noget ret godt i forhold til undervisning og sjovt legetøj
Ja, timing er vigtig. Succes afhænger klart også af hvornår man står på en bølge. "Vi så, at Temple Runner var ved at fade ud igen, og så vi snittet til at komme ind og fylde hullet efter dem" http://www.business.dk/digital/dansk-app-million-hitter ⟲
det spil blev også bragt på banen af Kiloo på den rigtige måde! (tror nu mere de bare var heldige mht Temple Runner, da Temple Runner Brave kom ret hurtigt ud efter Subway surfters)
Tilføj kommentar