Ultrapersonligt it- og kulturstof for noble fritænkere
Hvor sandt: "MOOCs expand the audience for education to people ill-served or completely shut out from the current...
Hvor sandt: "MOOCs expand the audience for education to people ill-served or completely shut out from the current system, in the same way phonographs expanded the audience for symphonies to people who couldn’t get to a concert hall, and PCs expanded the users of computing power to people who didn’t work in big companies."
http://www.shirky.com/weblog/2012/11/napster-udacity-and-the-academy/
Log ind eller registrer dig for at lægge langtidsholdbare, konstruktive kommentarer.
Registrerede brugere får bedre editor og flere likes.
Kommentarer
Jeg lærte flere nyttige og brugbare ting online hos MIT-professor Greenspun http://vertikal.dk/a249 ⟲ end jeg gjorde på Diku. http://www.diku.dk/ominstituttet/jubilee/ ⟲ gav mig et bevis, men http://en.wikipedia.org/wiki/Philip_Greenspun ⟲ gav mig noget folk ville købe.
Jeg fortæller mine børn, at en klassisk uddannelse på universitetet er rigtig god. Men at en tur på uni rent fagligt vil betyde endnu mindre for dem end det gjorde for mig. Online er så bestemt konkurrencedygtig.
Clay fortæller videre at mange moderne, kommercielle uddannelsesinstitutioner mere er kommercielle ned uddannelsesinstitutioner: http://journalistsresource.org/studies/society/education/evaluating-student-outcome-for-profit-colleges ⟲ plus http://www.republicreport.org/2012/post-election-for-profit-colleges/ ⟲
Tilføj kommentar