Ultrapersonligt it- og kulturstof for noble fritænkere
Journalisten.dk disker op med en række gode og velkommenterede artikler om Vejlegårdssagen.
Journalisten.dk disker op med en række gode og velkommenterede artikler om Vejlegårdssagen. Det er dygtige mennesker, jeg arbejder for. De andre artikler og kommentarer er også læseværdige
http://journalisten.dk/sune-bang-3f-b-r-droppe-parolerne-og-s-lge-varen
http://journalisten.dk/fagbladet-3f-holder-lav-profil-i-konflikten-om-vejleg-rden
http://journalisten.dk/medierne-har-ensidigt-valgt-helt-og-skurk
3F gentog »gammeldags« paroler om 'solidaritet' og 'mindsteløn' i stedet for at vise, hvorfor deres produkt skulle være bedre end konkurrenternes. Derfor giver kommunikationsdirektør Sune Bang en middelkarakter for kommunikationen om Vejlegården.
Journalisterne på 3F skal ikke bruges til at køre en modoffensiv mod i Kristelig Arbejdsgiverforening. Hellere holde tungen lige i munden end at skrive noget, der risikerer at blive skudt ned, lyder rationalet.
Vejlegårdssagen er skoleeksempel på, hvordan 3F har tabt kampen i medierne, siger arbejdsmarkedsforsker Henning Jørgensen
Log ind eller registrer dig for at lægge langtidsholdbare, konstruktive kommentarer.
Registrerede brugere får bedre editor og flere likes.
Kommentarer
Når vi skriver noget, skal det kunne tåle dagens lys, [...]
og derfor vælger Fagbladet ikke at kommentere på konflikten. Ikke ligefrem diplomatisk formuleret. De får det altså til at lyde som om 3F's version ikke tåler dagens lys. :-)
Mer' 3F-version: http://www.kommunikationsforum.dk/artikler/3f-svarer-om-vejlegaarden ⟲ . Jeg mener at det er sundt at redigere et Fagblad (eller et firmablad) efter gængse journalistiske principper og ikke spænde det for kampagnevognen. Redaktøren kommer typisk til at lave et bede produkt, når han tænker på læserne, end når han tænker på organisationen/ledelsen/annoncørerne.
Tilføj kommentar