Det kedelige ved at give penge til godgørende organisationer er, at sekretariatet (med god ret) straks mærker en som...

Steven 🌞 Snedkers billede
Af Steven 🌞 Snedker den 30. maj 2017 - 8:40 [2]

Det kedelige ved at give penge til godgørende organisationer er, at sekretariatet (med god ret) straks mærker en som "lettere at få penge ud af end gennemsnittet" og man går fra to henvendelser om året til 20. Så hvad er fordelen ved at støtte og blive medlem osv.? Jo, man gør verden til et bedre sted. Men man straffes godt nok med meget store mængder markedsføring.

Jeg har dog fået en nogenlunde ligevægt med "mine" godgørende organisationer. De får et fast, årligt beløb via betalingsservice og så henvender de sig aldrig nogensinde til mig med tig&plag.

Højst lidt Facebook-remarketing, men det er snart sagt alle skyldige i nu om stunder.

http://www.altinget.dk/civilsamfund/artikel/tog-professionelle-fundraisere-livet-af-92-aarig-dame

Kommentarer


          Malthe Høj-Sunesen
        s billede

Jeg kommer til at tænke på Betteridges lov om overskrifter.

en.wikipedia.org - Betteridge's law of headlines - Wikipedia

Tilføj kommentar

Ja, dette er et dumt spørgsmål med et nemt svar, men det er der kun fordi spam-robotter er for dumme til at besvare den slags, mens mennesker ikke er.
👍

Log ind eller registrer dig for at lægge langtidsholdbare, konstruktive kommentarer.
Registrerede brugere får bedre editor og flere likes.