Ultrapersonligt it- og kulturstof for noble fritænkere
Christie's har engang solgt en lokkeand til 5 millioner kroner.
Christie's har engang solgt en lokkeand til 5 millioner kroner. Her er de så i gang med at smøre en ny lokkeand ind i Rockefeller-fedt for at få den solgt til svage og rige mennesker.
Christie's er de modigste og mest stilfulde fupmagere, jeg kender. Altid på grænsen til en vrængende parodi.
Christie?s specialist Margot Rosenberg on a hunting decoy that sat on the window ledge above David Rockefeller?s desk in Seal Harbor
Log ind eller registrer dig for at lægge langtidsholdbare, konstruktive kommentarer.
Registrerede brugere får bedre editor og flere likes.
Kommentarer
Mere milliardærkitsch. Intet junk er så mange penge værd. Medmindre velklædt, servilt personale messer over det i time- og dagevis.
christies.com - Highlights from the Rockefeller Collection | Christie's ⟲
"Lokkeand" er såmænd en glimrende symbolik for at kombinere en triviel og medtagen antikvitet med en god historie.
Det kan dog tænkes at en køber fuldt ud gennemskuer det fjollede, men samtidig er bevidst om mulighederne for en stærkt forhøjet pris om nogle år.
ww1.prweb.com ⟲
Men køber har ingen garanti for at Christie's og Sothesby vil blive ved med at tale lokkeænder op. Nogle gange må selv de evigt ekspanderende juju-sælgere vel give op og forlade området for lokkeænder, ølkapsler, mors dags platter, reklamekuglepenne, japansk keramik, vin osv. osv. og så står man der med en lokkeand, man har betalt 5 millioner kroner for.
Risikovillig kapital ser mere på odds end garantier. Og gamle kendis-parafernalia (over ugebladsniveau) kunne nemt have betydeligt bedre gennemsnitligt afkast end cool gadget-startups.
Men jeg er da enig i at samlinger indenfor en eller anden speciel kategori, ud over meget udprægede evergreens, for nemt afhænger af snævre chancer for at finde en tilstrækkeligt manisk køber.
Tilføj kommentar