"The Rules: What the New York Times community desk demands most of all is that some effort is made to justify your...

Steven 🌞 Snedkers billede
Af Steven 🌞 Snedker den 21. september 2016 - 14:22 [8]

"The Rules: What the New York Times community desk demands most of all is that some effort is made to justify your views. The desk must also be convinced that your intention is to inform and convince rather than to insult and enrage."

Jeg drømmer stadig om at sætte et system op hvor kommentarer forsvinder/rankes meget lavt, hvis de ikke indeholder links.

http://www.nytimes.com/interactive/2016/09/20/insider/approve-or-reject-moderation-quiz.html

Kommentarer

Steven Snedkers billede

"Comments on Times stories are moderated by a team of 14 people known as the community desk. Together, they review around 11,000 comments each day for the approximately 10 percent of Times articles that are open to reader comment."

Det kræver mandkræfter. Men, som man kan læse i artiklen, kommer der nu AI-hjælp til.

Steven Snedkers billede

Johnnie Hougaard Nielsens billede

Trolls vil nemt kunne overtales til også at lægge et link. Der er grunde til at kommentarsystemer snarere ser links som et hint om risiko for spam, kommercielt eller ej. Synes i øvrigt at NYT sætter barren alt for lavt, omkring at kommentarsporet (mener jeg) skulle være reserveret til dem som bidrager med substans - uden at det er bred holdnings-spam.


          Peter Mørk Andreasen
        s billede

Det ser ud til at det er så som så med I'et i AI'en endnu

https://www.version2.dk/artikel/google-selskab-bygger-ai-kan-spotte-internet-trolls-957250

Steven Snedkers billede

Ak. Tilbage til det manuelle arbejde.

Måske man så skulle belønne folk der linker til Wikipedia. Men det kræver nok stadig mennesker at fange spammere og trolde.

Gad godt bruge en mandmåned eller to på ar maskinforbedre debatten på et højtrafiksite.


          Malthe Høj-Sunesen
        s billede

"Eventually, the system will be offered as an open source project, so that we can help news organizations around the world learn how to take advantage of input from the people."

Altruistisk alligevel.


          Malthe Høj-Sunesen
        s billede

Peter Mørk Andreasen jo bedre eksempler den fodres med, des bedre resultater kommer ud. Den har trods alt kun haft 13.000 kommentarer at lære ud fra.

Det gode ved maskinlæring er jo, at de lærer hele tiden. Alle Tesla med Autopilot deler erfaringer. Det samme gør Google's selvkørende biler. Og hvis det her rulles ud i stor stil på en masse sites, så vil systemet lynhurtigt blive bedre.

Tilføj kommentar

Ja, dette er et dumt spørgsmål med et nemt svar, men det er der kun fordi spam-robotter er for dumme til at besvare den slags, mens mennesker ikke er.
👍

Log ind eller registrer dig for at lægge langtidsholdbare, konstruktive kommentarer.
Registrerede brugere får bedre editor og flere likes.