Ultrapersonligt it- og kulturstof for noble fritænkere
Sådan fyldte de truget til de vagt politisk korrekte mellemlagsdanskere
Sådan fyldte de truget til de vagt politisk korrekte mellemlagsdanskere
http://borsen.dk/nyheder/virksomheder/artikel/1/325628/momondo_med_kaempe_viralsucces_saadan_har_de_gjort.html ⟲
En idé fra en DNA-forsker er blevet til en kæmpe viral succeskampagne for den danske rejsesøgemaskine Momondo.
Log ind eller registrer dig for at lægge langtidsholdbare, konstruktive kommentarer.
Registrerede brugere får bedre editor og flere likes.
Kommentarer
Nøj, hvor ser hende amatørskuespilleren godt ud og hvor er hendes tårer rørende.
Gårsdagens had "Deltagerens ansigt skal være vendt mod kameraet og i billedet gennem hele videoen, dog er korte følelsesudbrud, som...
Kun tilgængelig for Premium-kunder.
Som jeg husker det. To casting-bureauer, København og London. 67 skuespillere/modeller. 15 kan måbe/græde fyldestgørende.
Optaget på spillestedet Vega i København april 2016.
Instrueret af Jesper Rønde, manden bag Freedom Fighters.
Glat løgn med svag feelgood.
Bureauet udtaler, at de ikke skal tjene penge, men forandre verden.
Journalisten tager det for pålydende og slutter.
Momondos dygtige SoMe-redaktør interagerer 24/7 med målgruppen på Facebook. Lær mennesket at kende på: https://www.facebook.com/450699138465344/videos/1741110082798559/?permPage=1 ⟲
Men... det er stadig de castedes egne DNA-tests ud fra beskrivelsen? Så er det jo ikke løgn - bare kun om nice-looking-people
Ja, det er de castedes egene DNA-tests og de har formentlig brugt take 3, take 1, take 4 i det endelige produkt. Og eftersom skuespilleren, der spiller forhørsleder/videnskabskvinde ikke har et falsk navn eller en falsk titel er det heller ikke 100% falsk. Og når SoMe-redaktøren anbefaler alle de gamle koner i kommentarsporet at deltage i konkurrencen, selvom de aldrig ville kunne grimmassere fyldestgørende eller besnære/fascinere firmaets mål gruppe er det heller ikke rigtig fup. Det er bare en varm copy&paste-samtale mellem en SoMe-redaktør og civile.
Så nej, det er ikke sort løgn-løgn, for alt er så vagt.
Jeg synes nu alligevel, at det samlet set er forløjet. Jeg tror ikke på at mennesker kan sidde og græde over procentsatser "Deltagerens ansigt skal være vendt mod kameraet og i billedet gennem hele videoen, dog er korte følelsesudbrud, som...
Og jeg ved godt, at det er livsspilde at harcelere over en forholdsvis harmløs grædereklame. Jeg tror, at jeg kan gøre folk klogere ved at stille et par spørgsmål efter knærefleksreaktionen ("Kunne du græde over procentsaterne?" "Ville en DNA-test i et elimination show-miljø virkelig have forhindret eks-jugoslaverne i at gå i flæsket på hinanden? Belfast-beboerne?"). Men jeg ved godt, at det er spild af tid. Folk, der er mod racisme og chauvinisme (og det er de fleste fornuftige mennesker) æder det råt og deler og er ligeglade med at blive klogere på nogle tekniske ting. To har sagt tak for min indsats. Resten har tilsyneladende (og i god ret) været ligeglade med min indsats.
Så i dag lod jeg alle "Muhammad Ali var imod racisme/ No Vietnamese ever called me a nigger."-feelgoods passere uden at bidrage med eftertænksomhedsopfordringer á la https://www.google.dk/#q=muhammad+ali+mixed+races&tbm=vid ⟲ . Lad folk leve med deres halve viden og signalere rettænken på usikkert grundlag i fred.
Ah, jeg tog fat i én "Ali god, Trump racist". Like-resultat: 245:0 . På dansk: livsspilde. Der er ikke noget som at kunne kvantificere sin manglende gennemslagskraft.
https://www.facebook.com/svendbrinkmann/posts/10153472599446205?comment_id=10153472635416205&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R0%22%7D ⟲
I det mindste har Ritzau/JP fået tømmermænd: http://jyllands-posten.dk/livsstil/rejser/ECE8723012/dna-afsloerer-roedder-i-hele-verden/ ⟲
Som følge af at Lars Fogt har brokket sig på Facebook og at EB tør hvor andre tuder:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/afsloering-flere-skuespillere-med-i-viral-hitreklame/6116727 ⟲
https://www.facebook.com/lars.fogt/posts/10154291733094901 ⟲
https://www.facebook.com/lars.fogt/posts/10154291950079901 ⟲
jeg synes virkli d er plim. sføli er reklamen castet og tilrettelagt
På Momondos FB-side og i EB-artiklen, kan man se, at det er vigtigt for Maren i Kæret og Sofie Stempelur, at det er rigtige mennesker med rigtige følelser i grædereklamen.
Som dekonstruktør af 3. grad overrasker det mig ikke at det er skuespillere og amatørskuespillere, der er betalt for jobbet.
Videre synes jeg, at det ville være synd, hvis alle de gamle koner sad og græd og skar ansigter af kameraet derhjemme i håbet om at vinde en stor rejse. Jeg tror ikke, at de anses for at tiltale Momondos målgruppe og dermed er al græderiet og måberiet spildt møje.
Og ingen, udover altså skuespillere, kan sidde og tude over procentsatser.
Jeg har testet mig selv med en deklaration af næringsindhold på hhv. kiks og letmælk. Ikke én tåre.
Men jeg kunne selvfølgelig gå lidt tættere på mig selv, låne en moderne vægt og se om jeg kunne tude over højde, vægt, fedtprocent, hvis jeg troede at der var den mindste chance for at et reklamebureau ville præmiere en ukarismatisk, midaldrende mands tårer.
EB er lidt kritisk overfor grædereklamen... Men generelt lader det til at Momondos pressemeddelelser/"undersøgelser" også på EB går lige igennem: http://ekstrabladet.dk/find/?q=momondo ⟲
Ja, jeg blev også først rørt da jeg så den, men med din vinkel blir det hele ret usmageligt.
"An overacted too dramatic clearly fake travel search engine commercial" . Lidt mere til din eftertanke https://www.facebook.com/dr3dk/videos/vb.460075554039191/1061861960527211/?type=2&theater ⟲
DR morer sig over reklamen. Jeg ville nok have gået hårdere til den og også angrebet delerne, Karthago og Alderaan. Men det er fint: https://www.facebook.com/dr3dk/videos/vb.460075554039191/1061861960527211/?type=2&theater ⟲
Tilføj kommentar