Ultrapersonligt it- og kulturstof for noble fritænkere
Händels Messias begyndte som ingenting, hjalp en masse hittebørn og blev så det mesterværk, vi kender i dag.
Händels Messias begyndte som ingenting, hjalp en masse hittebørn og blev så det mesterværk, vi kender i dag. BBC har den gode nyhed, der faktisk er alle 59 minutter værd.
Send den til det store tv, skru op og lær noget i en time.
Log ind eller registrer dig for at lægge langtidsholdbare, konstruktive kommentarer.
Registrerede brugere får bedre editor og flere likes.
Kommentarer
Min holdning til tiggeri er ukarakteristisk hård. Hvis man støtter en industri, vokser den. Derfor skal man ikke give penge til tiggere - det giver bare flere tiggere. Man skal finde en måde at udrydde fattigdom på.
Derfor var det interessant at høre argumenterne mod hjem til hittebørn: hvis VI tager os af hittebørnene, kommer der bare flere af dem. Vi assisterer andres uansvarlige adfærd. Vi muliggør systematisk tølperagtige handlinger.
Jeg synes dog stadig der er væsentlige forskelle på at betale tiggere for fortsat selvstændigt virke og så at oprette hjem til hittebørn. Jeg kan godt lide den systematiske tilgang med en klar, langsigtet plan.
Over.
Og her er lidt mere om musikken og lyrikken http://www.kristeligt-dagblad.dk/boeger/loeft-dit-hoved-georg-friederich-handel-messias ⟲
"On Tuesday last [13 April, 1742] Mr. Handel's Sacred Grand Oratorio, the MESSIAH, was performed at the New Musick-Hall in Fishamble-street; the best Judges allowed it to be the most finished piece of Musick. Words are wanting to express the exquisite Delight it afforded to the admiring crouded Audience. The Sublime, the Grand, and the Tender, adapted to the most elevated, majestick and moving Words composed to transport and charm the ravished Heart and Ear."
Tilføj kommentar