Facebook Reels og Youtube Shorts
Hvad sker der, hvis man aldrig klikker på en Reel på Facebook?
Min oplevelse var, at Facebook så skruede bissen på og gik fra de 25-årige piger i yogabukser og idiot-quizzer til de endnu mere uldne kategorier som "teenage-piger der dyrker sport", "bikini-piger" opblandet med lidt action-sport.
Jeg har endnu ikke klikket på en Reel, og sidder blot helt stille, og registrerer, hvad Facebook forsøger at lokke med.
Dette ærværdige, dydige firma.
Jeg turde ikke uploade de billeder, Facebook viser mig til Facebook.
Cirka det samme gør sig gældende med Youtube Shorts. Jeg har aldrig klikket på en eneste. De kører helt deres eget liv med letpåklædte piger og platte optrin. Helt adskilt fra de andre forslag, der pænt holder sig til Ukraine-krig, musik, gør-det-selv, engelsk comedy og hvad jeg reelt ser på dydige Youtube.
Du kan selv prøve at gå ind på Youtube med en browser og trykke F5 utallige gange. Shorts kører efter særlig algoritme.
Log ind eller registrer dig for at lægge langtidsholdbare, konstruktive kommentarer.
Registrerede brugere får bedre editor og flere likes.
Tilføj kommentar