Jeg testede 25 overskrifter til samme artikel.

Steven 🌞 Snedkers billede
Af Steven 🌞 Snedker den 19. december 2013 - 6:58 [7]

Jeg testede 25 overskrifter til samme artikel. De følelsespumpede/virale overskrifter og kliche-overskrifterne vandt publikums gunst. De ville helst læse artikler med løfte om hurtig følelsesmæssig forløsning.

http://vertikal.dk/node/228

Kommentarer


          Torben Andersen
        s billede

Sjovt skrevet. Linket videre til erfaringerne (i bunden af artiklen) giver desværre en 404 fejl...

Steven Snedkers billede

Do'h! Rettet! Mange, mange tak.


          Toke Eskildsen
        s billede

I mellemtiden er vi nogen (hvor nogen = mig) der er ved at blive rigtig irriterede på overskrifter af den slags. Det var allerede irriterende for et par år siden da en del sider begyndte at lave overskrifter der gemte på en hemmelighed, såsom "Sådan vil TDC bevare tronen i dansk tele-krig" i stedet for af angive hvad det konkret handler om.

Den nye og forbedrede upworthy-metode er endnu mere frustrerende fordi der bruges endnu mere plads på tomhed. Heldigvis må det snart blive upopulært: Når de fleste steder blot lover udløsning i stedet for at præsentere information, vil der være så mange tomme løfter at det blot bliver støj. Jeg glæder mig rigtig meget til at stemningen vender og det giver flere klik at skrive "Manipulerende leflen for følelser giver tre gange flere klik".

Steven Snedkers billede

Ok, hvis jeg skal være ærligt hader jeg Upworthy-rubrikkerne lige så meget som alle andre retskafne væsener. Men jeg er også dybt fascineret over det, jeg har lært den sidste uges tid. Prøv at kigge nederst på http://vertikal.dk/node/233 . Der er mine artikler i alm. og Upworthy-aftapning. Hvis artiklen om at forbedre adgangskoder kan få dobbelt så mange og lige tilfredse læsere (det er en udmærket artikel til målgruppen), skal den så ikke have lov til at hedde "Jeg troede mine adgangskoder var sikre. Men så læste jeg denne artikel." - selvom om du og jeg og mange andre får brækfornemmelser af det falsk personlige, trusselspumpede sprog?

Steven Snedkers billede

Nettets sprog har lært visse journalister at skrive ærligt subjektivt i stedet for falsk objektivt. Måske skal de også lære at skrive mere personlige overskrifter? 

Steven Snedkers billede

Men jo, det er helvede: http://xkcd.com/1283/


          Thorbjørn Andersen
        s billede

Det interessante er jo ikke om de klikker, det interessante er om de konverterer, og senere modnes til leads. Kliks alene er lige som vanity metrics som likes m.m. fuldstændigt ubrugeligt. 

Tilføj kommentar

Ja, dette er et dumt spørgsmål med et nemt svar, men det er der kun fordi spam-robotter er for dumme til at besvare den slags, mens mennesker ikke er.
👍

Log ind eller registrer dig for at lægge langtidsholdbare, konstruktive kommentarer.
Registrerede brugere får bedre editor og flere likes.