Avatar: The Way of Water (2022)
| ▶️ Se trailer | |
| 🎬 IMDB 😊 🤬 | 75 |
| Ⓜ️ Metacritic Critics | 67 |
| 🍅 Rotten Tomatoes Critics | 76 |
| 🌅 Internetforbrugeren (TH) | 50 |
| ⭐ På dansk: 3 ud af 6 stjerner |
Avatar: The Way of Water er meget lang og ikke særlig god.
Plottet er tilfældigt, ufokuseret og kluntet. Det er som om, manuskriptforfatterne bare er begyndt at skrive og aldrig har set sig tilbage.
Pludselig skal vores helte-familie flygte til na'vierne ved havet. Og pludselig ved manuskriptforfatterne ikke rigtig, hvad der så skal ske i næsten en hel time.
Det værste eksempel er hvalerne. Pludselig er hvalerne venner med na'vierne. Pludselig bliver de jagtet af menneskerne. Pludselig har de universets mest værdifulde saft i hjernen (hvad blev der af "unobtainium"?). Pludselig er de meget intelligente, og har kultur og filosofi.
Men intet af det har ret meget med plottet at gøre, og har ingen konsekvens. Det bliver bare nævnt, og så står historien stille igen.
Fordi plottet er så uigennemtænkt, kan det hele kun ende som en lille prut af en forudsigelig slutning: et ligegyldigt mano-a-mano hævndrama i forlængelse af den første film.
På mit nye OLED-tv står Avatar: The Way of Water alt for skarpt og overbelyst. Også selv om jeg har indstillet tv'et til FILMMAKER MODE, og andre film ser ud, præcis som de skal.
Alle scener ligner cut-scenes fra et computerspil (hvad min søn på 12 år i øvrigt var fuldstændig enig i).
Den første film var visuelt storslået. Her er det bare fladt og uinspireret.
Bedste streaming-kanaler lige nu
Her på Internetforbrugeren ved vi, præcis hvad vi synes om tusinder af film- og tv-serier. Vi ved også, præcis hvilke film der er tilgængelige på de danske streaming-kanaler lige nu.
Det har vi kombineret til listerne på Bedste film på streaming lige nu. Kig på de lister næste gang du vil købe et streaming-abonnement. Så ved du, hvor du får mest for pengene.
Bedste lige nu
Værste lige nu
Den lille filmquiz
Log ind eller registrer dig for at lægge langtidsholdbare, konstruktive kommentarer.
Registrerede brugere får bedre editor og flere likes.
Kommentarer til anmeldelserne
| Anm. | Link | Kommentar |
Tid |
|---|---|---|---|
| West Side Story | Niels' anmeldelse af West Side Story (Speilberg, 2021) |
Kære Niels. |
1 måned 1 dag siden |
| Sidste udkald | Verhoeven er altid fremragende |
|
1 måned 2 dage siden |
| Den of Thieves 2: Pantera | Ikke toppunktet af røvhulsfilm | 1 måned 2 uger siden | |
| Edge of Tomorrow | God slutning |
Jeg synes, slutningen er ekstra god. Alt er glemt. Verden er reddet. Det hele var egentlig... |
1 måned 3 uger siden |
| Rebel Ridge | Politiets tyveri og hærværk |
er nærmest umuligt at straffe i USA gennem retssystemet. Men rapperen Afroman, der fik... |
2 måneder 1 uge siden |
| Vermines | Dejlig film om skadedyr |
Den korte version: Niels har helt ret. Vermines er rigtignok en frisk,... |
4 måneder 9 timer siden |













Tilføj kommentar