Asterix & Obelix: Tvekampen (2025)

| ▶️ Se trailer | |
| 🎬 IMDB 😊 🤬 | 80 |
| 🌅 Internetforbrugeren (TH) | 50 |
| ⭐ På dansk: 3 ud af 6 stjerner |
Med Asterix & Obelix: Tvekampen lander vi lige midt mellem en ret så overbevisende animationsudgave af det kendte tegneserieunivers og et næsten lige så deperat forsøg på at pakke samme tegneserieunivers ind nutidens kommercielle formkrav.
Selv min 11-årige søn undrede sig over de alt for mange meta-referencer: musik, (bedste)forældregenerationens årtier (dog ikke firserne!), memes, computerspil, Marvel, Looney Tunes og så videre. Især i seriens to sidste afsnit får den gas. Antageligt fordi historien på det tidspunkt er blevet så tynd og forudsigelig, at den ikke længere er spændende.
Serien følger nogenlunde sit oplæg. Den lille gallerby, romerne, Asterix og Obelix – det er alt sammen, som vi kender og elsker fra tegneserien. Den sjove historie og gakkede humor får til gengæld meget lidt plads og bliver alt for generisk.
Konklusion: Man kommer lige vel igennem de 5 afsnit, men kun fordi man elsker tegneserien. Man læser måske nok også tegneserien bagefter. Men bestemt IKKE fordi man elskede de 5 afsnit.
Bedste streaming-kanaler lige nu
Her på Internetforbrugeren ved vi, præcis hvad vi synes om tusinder af film- og tv-serier. Vi ved også, præcis hvilke film der er tilgængelige på de danske streaming-kanaler lige nu.
Det har vi kombineret til listerne på Bedste film på streaming lige nu. Kig på de lister næste gang du vil købe et streaming-abonnement. Så ved du, hvor du får mest for pengene.
Bedste lige nu
Værste lige nu
Den lille filmquiz
Log ind eller registrer dig for at lægge langtidsholdbare, konstruktive kommentarer.
Registrerede brugere får bedre editor og flere likes.
Kommentarer til anmeldelserne
| Anm. | Link | Kommentar |
Tid |
|---|---|---|---|
| West Side Story | Niels' anmeldelse af West Side Story (Speilberg, 2021) |
Kære Niels. |
1 måned 1 dag siden |
| Sidste udkald | Verhoeven er altid fremragende |
|
1 måned 2 dage siden |
| Den of Thieves 2: Pantera | Ikke toppunktet af røvhulsfilm | 1 måned 2 uger siden | |
| Edge of Tomorrow | God slutning |
Jeg synes, slutningen er ekstra god. Alt er glemt. Verden er reddet. Det hele var egentlig... |
1 måned 3 uger siden |
| Rebel Ridge | Politiets tyveri og hærværk |
er nærmest umuligt at straffe i USA gennem retssystemet. Men rapperen Afroman, der fik... |
2 måneder 1 uge siden |
| Vermines | Dejlig film om skadedyr |
Den korte version: Niels har helt ret. Vermines er rigtignok en frisk,... |
4 måneder 9 timer siden |












Tilføj kommentar