Die Another Day (2002)

| ▶️ Se trailer | |
| 🎬 IMDB 😊 🤬 | 61 |
| Ⓜ️ Metacritic Critics | 56 |
| 🍅 Rotten Tomatoes Critics | 56 |
| 🌅 Internetforbrugeren (TH) | 50 |
| ⭐ På dansk: 3 ud af 6 stjerner |
Filmen starter godt. Noget helt nyt er på spil. James Bond er personligt involveret. Det er mere dystert. Vi er i Nordkorea.
Samtidig ser Pierce Brosnan fantastisk ud med skæg, længere hår og bar overkrop. Han er milevidt fra mellemlederhåret og det grå jakkesæt.
Samtidig vil filmen gerne tilbage til rødderne. Vi ser gadgets fra de gamle film. 007 kører igen i Aston Martin-biler.
Det er som om, at produktionsholdet endelig har besluttet, at nu skal der virkelig være James Bond for fuld udblæsning.
Desværre går det helt galt på Island.
Scenerne bliver så overdrevne, at kun Peter Jackson kunne have gjort det værre. CGI'en er elendig. Slow motion!?
Der er også alt for mange karakterer, som blandes for meget sammen: to brødre (hvoraf den ene bliver til en helt ny skuespiller), deres far, en dobbelt-agent (Rosamund Pike), en anden agent (Halle Berry), Madonna!?
Filmen kan ses som en indvarsling af Daniel Craig-æraen (som man kan være for eller imod). James Bond begynder at skifte karakter. Samtidig har produktionsholdet formodentlig indset, at deres dyrebare IP mister en hel del charme og identitet, når action-scenerne skrues op på 11.
Bedste streaming-kanaler lige nu
Her på Internetforbrugeren ved vi, præcis hvad vi synes om tusinder af film- og tv-serier. Vi ved også, præcis hvilke film der er tilgængelige på de danske streaming-kanaler lige nu.
Det har vi kombineret til listerne på Bedste film på streaming lige nu. Kig på de lister næste gang du vil købe et streaming-abonnement. Så ved du, hvor du får mest for pengene.
Bedste lige nu
Værste lige nu
Den lille filmquiz
Log ind eller registrer dig for at lægge langtidsholdbare, konstruktive kommentarer.
Registrerede brugere får bedre editor og flere likes.
Kommentarer til anmeldelserne
| Anm. | Link | Kommentar |
Tid |
|---|---|---|---|
| West Side Story | Niels' anmeldelse af West Side Story (Speilberg, 2021) |
Kære Niels. |
1 måned 1 dag siden |
| Sidste udkald | Verhoeven er altid fremragende |
|
1 måned 2 dage siden |
| Den of Thieves 2: Pantera | Ikke toppunktet af røvhulsfilm | 1 måned 2 uger siden | |
| Edge of Tomorrow | God slutning |
Jeg synes, slutningen er ekstra god. Alt er glemt. Verden er reddet. Det hele var egentlig... |
1 måned 3 uger siden |
| Rebel Ridge | Politiets tyveri og hærværk |
er nærmest umuligt at straffe i USA gennem retssystemet. Men rapperen Afroman, der fik... |
2 måneder 1 uge siden |
| Vermines | Dejlig film om skadedyr |
Den korte version: Niels har helt ret. Vermines er rigtignok en frisk,... |
4 måneder 9 timer siden |












Tilføj kommentar