Ultrapersonligt it- og kulturstof for noble fritĂŠnkere
En eller anden svensker har lavet et smukt univers af byggeklodser.

En eller anden svensker har lavet et smukt univers af byggeklodser.
Log ind eller registrer dig for at lægge langtidsholdbare, konstruktive kommentarer.
Registrerede brugere får bedre editor og flere likes.
Kommentarer
Spillet hedder http://blockscape.com/ âČ , svenskeren hedder http://indiegamehq.com/the-indie-game-hq-talks-to-jens-blomquist-the-man-behind-blockscape/ âČ og genren kaldes nu https://www.google.dk/search?num=20&q=voxel%20sandbox%20game âČ
SpÊndende om Blockscape kan blive til noget stort, svÊrt at ramme balancen mellem muligheder og kompleksitet. Jeg er stadig lidt rystet over at Minecraft kommer til at omsÊtte for mere end 200 mio. dollars i Är (hvoraf det meste er profits gÊtter jeg pÄ).
Det skulle angiveligt ikke vÊre sÄ svÊrt at tjene penge. Det svÊre skulle vÊre at lave et spil, der er sjovt: "I mean look at Minecraft, right? Notch wasn't thinking through his incredibly precise monetization strategy. [...] do the hardest stuff first, and make the game fun; making a game fun is so hard. It takes so much time. Figuring out how to make sense out of making some money out of it, that's not nearly as difficult."
http://www.gamasutra.com/view/feature/134839/the_valve_way_gabe_newell_and_.php?page=2 âČ
Det er i Ăžvrigt ret imponerende at Mojang ikke har givet sig Steam i vold, men har holdt sig 100% selvkĂžrende
http://www.pcgamer.com/2012/07/25/notch-on-why-minecraft-still-isnt-on-steam/ âČ
Klart, pengene er "bare" et resultat af at Minecraft er sjovt, og dér er jeg ikke overbevist om at Blockscape er nÄet til (og kommer der mÄske heller aldrig)
Det er interessant og underfuldt at folk med rette evner for programmering, spiltest og forretning vil kunne forvandle mange af disse spil til millionforretninger pÄ forskellige platforme
http://onemorelevel.com/top10/ âČ
Ideer er virkelig ikke det centrale, udfĂžrelse betyder 99% for successen.
Men timing er ogsĂ„ vigtig, der er pt ca 1000 minecraft kloner pĂ„ vej (og i luften) jeg kender nogle (delvist #dkgame) som arbejder pĂ„ en Klon som har indbygget model for strĂžm, som kunne tilfĂžje noget ret godt i forhold til undervisning og sjovt legetĂžjÂ
Ja, timing er vigtig. Succes afhĂŠnger klart ogsĂ„ af hvornĂ„r man stĂ„r pĂ„ en bĂžlge. "Vi sĂ„, at Temple Runner var ved at fade ud igen, og sĂ„ vi snittet til at komme ind og fylde hullet efter dem" http://www.business.dk/digital/dansk-app-million-hitter âČ
det spil blev ogsĂ„ bragt pĂ„ banen af Kiloo pĂ„ den rigtige mĂ„de! (tror nu mere de bare var heldige mht Temple Runner, da Temple Runner Brave kom ret hurtigt ud efter Subway surfters)Â
TilfĂžj kommentar