Goldeneye (1995)

| ▶️ Se trailer | |
| 🎬 IMDB 😊 🤬 | 72 |
| Ⓜ️ Metacritic Critics | 65 |
| 🍅 Rotten Tomatoes Critics | 80 |
| 🌅 Internetforbrugeren (TH) | 60 |
| ⭐ På dansk: 4 ud af 6 stjerner |
Filmen går derudad med de sædvanlige klichéer og latterlige lykketræf. Undervejs vil man undre sig over, at russiske afhoppere er et tema i 1995.
Åbningsscenen er legandarisk (takket være Nintendo-spillet fra to år senere). Tank-biljagten i Skt. Petersborg er også værd at nævne.
Pierce Brosnan er dog lige så kedelig som en Euroman-forside. Jeg kan egentlig godt lide ham, men han er ikke overbevisende som international playboy. Han mangler både humor, frækhed og kynisme.
På et tidspunkt siger den nye M, at han er en misogyn dinosaur. I denne film rammer det helt ved siden af. 007 er jo nærmest forelsket i den ordinære, russiske pige.
Famke Janssen er filmens bedste karakter. Omsider føler man, at man ser en James Bond-film.
(Bemærk i øvrigt, hvordan filmen spoiler sig selv. Sean Bean dør inden for 10 minutter. Kort efter bliver hans navn fremhævet som second billing i de indledende credits. Hvorfor mon?)
Bedste streaming-kanaler lige nu
Her på Internetforbrugeren ved vi, præcis hvad vi synes om tusinder af film- og tv-serier. Vi ved også, præcis hvilke film der er tilgængelige på de danske streaming-kanaler lige nu.
Det har vi kombineret til listerne på Bedste film på streaming lige nu. Kig på de lister næste gang du vil købe et streaming-abonnement. Så ved du, hvor du får mest for pengene.
Bedste lige nu
Værste lige nu
Skrammel
Den lille filmquiz
Log ind eller registrer dig for at lægge langtidsholdbare, konstruktive kommentarer.
Registrerede brugere får bedre editor og flere likes.
Kommentarer til anmeldelserne
| Anm. | Link | Kommentar |
Tid |
|---|---|---|---|
| West Side Story | Niels' anmeldelse af West Side Story (Speilberg, 2021) |
Kære Niels. |
1 måned 1 dag siden |
| Sidste udkald | Verhoeven er altid fremragende |
|
1 måned 2 dage siden |
| Den of Thieves 2: Pantera | Ikke toppunktet af røvhulsfilm | 1 måned 2 uger siden | |
| Edge of Tomorrow | God slutning |
Jeg synes, slutningen er ekstra god. Alt er glemt. Verden er reddet. Det hele var egentlig... |
1 måned 3 uger siden |
| Rebel Ridge | Politiets tyveri og hærværk |
er nærmest umuligt at straffe i USA gennem retssystemet. Men rapperen Afroman, der fik... |
2 måneder 1 uge siden |
| Vermines | Dejlig film om skadedyr |
Den korte version: Niels har helt ret. Vermines er rigtignok en frisk,... |
4 måneder 10 timer siden |












Tilføj kommentar